Jdi na obsah Jdi na menu
 


Co obsahuje kazuistika dítě

4. 10. 2009

1. Osobní anamnéza

  • jméno a datum narození
  • národnost rodičů
  • průběh před porodem - matka kuřačka, alkohol, nemoci, pracovní problémy,..
  • průběh porodu , matka byla z nemocnice propuštěna v 8. poporodní den
  • doba matčiny rodičovské dovolené
  • ohrožení dítěte syndromem FAS - matka kuřačka
  • v 5. týdnu diagnostikována těhotenská cukrovka - dieta
  • nemoci v dětství
  • návštěvy lékařů
  • vývoj řeči
  • chování a projevy v dětství
  • mateřská škola - jak ji dítě snášelo, zapojení do kolektivu,.. adaptace
  • zápis na základní školu - kdy, pokud byl odklad,.. (na žádost pediatra vyšetření v PPP, se svolením nástup do ZŠ odložen)
  • studium na základní škole
  • záliby, koníčky, hra v dětství

 

2. Rodinná anamnéza

  • matka, otec, sourozenci - jména, data narození, vzdělání, zaměstnání, zásadní nemoci, případné patologické jevy,.. submisivní, emočně labilní, harmonická rodina, agresivní , nekomunikativní, pasivní obtížně sociálně přizpůsobivý
  • prarodiče - jména, data narození, zaměstnání, případně důchod
  • vše kolem rodiny
  • důvod, proč je v ústavu (o ústavní péči rozhoduje soud na návrh MěÚ - odboru sociálních věcí, soud by měl rozhodnout do 3 měsíců, popř. do 24h v případě ohrožení života dítěte - týrání. Dítě jde do diagnostického ústavu, kde je po dobu 2 - 3 měsíců, pak je umístěno v dětském domově nebo výchovném ústavu)
  • společné aktivity rodiny (výlety, dovolené)
  • jak vypadal byt rodiny
  • oblečení, hygiena, školní pomůcky dítěte
  • poměry mezi rodiči
  • vztah rodičů k dětem
  • patologické jev v rodině

 

3. Ústavní anamnéza

  • v kolika ústavech již dítě bylo
  • od kterého data je dítě umístěno v současném ústavu
  • nemoci, které dítě v současné době má
  • u kterých doktorů bylo na vyšetření při příchodu do ústavu (pediatr, psycholog,..)
  • vztahy s vychovateli a ostatními dětmi
  • samostatnost, sebeobsluha
  • pořádek ve věcech
  • zájem dítěte o rodiče a zájem rodičů o dítě - návštěvy doma, v ústavu, korespondence, telefonáty,..
  • chování dítěte v přítomnosti rodičů
  • pokud je, tak hostitelská péče - berou si dítě na víkendy, jaké aktivity s dítětem dělají
  • výchovné problémy v ústavu
  • záliby a koníčky
  • trávení volného času
  • osobnost dítěte (introvert, extrovert, typ temperamentu, jaký má dítě talent a na co,..)
  • zhodnocení vlastností dítěte
  • jak probíhá příprava na vyučování - sám, s dopomocí, nerad dělá domácí úkoly, procvičovat psaní, čtení, počítání,..
  • pokusy dítěte o útěk, absolvované útěky
  • vybíravost v jídle
  • sklony k hygieně
  • na jakém pokoji dítě bydlí a s kým (jména)

 

4. Školní anamnéza

  • do jaké třídy a školy chodí
  • vztah k učitelům a spolužákům
  • začlenění do kolektivu
  • prospěch a zvládání učiva
  • průměry známek v jednotlivých třídách školy
  • přístup k přípravě na výuku - plnění domácích úkolů, zapomínání, nepřipravenost,.
  • případné DYS - které, kdo diagnostikoval (PPP v okresním městě)

Rozpis klíčových předmětů:

  • ČJ - uchopení psacího náčiní, úroveň čtení, psaní, gramatiky,..
  • M - počty, geometrie, číselné řady,..
  • Cizí jazyk - čtení textu, slovní zásoba, sestavování vět, souvětí,..
  • VV - držení pastelek, úroveň představivosti a fantazie, co má dítě rádo ve VV, úroveň jemné motoriky,..
  • HV - schopnost zpěvu, improvizace, zápis not, pasivita, stydlivost, hra na nástroj, tanec
  • PV - zručnost, materiály, se kterými dítě rádo pracuje, pěstitelské práce, práce v dílnách, vaření, pečení,..
  • TV

 

5. Prognóza a doporučení

  • zhodnotit prognózu vývoje zdravotního stavu
  • zajištění lékařské péče - lékaři: neurolog, psychiatr, psycholog, pediatr,.. případně zajištění lázní a léčebných pobytů v ozdravovnách,..
  • zajištění asistenta (zajišťují je SPC)
  • doporučit pestrost stravy, jídla, které má dítě v oblibě
  • zaměřit se na volnočasové aktivity, které dítě baví
  • jakým způsobem se připravovat na výuku - více čtení, psaní, dohled na přípravu školních pomůcek,..
  • problematika bydlení na pokoji
  • jak upravit vztahy s ostatními dětmi
  • co bude s dítětem, až mu bude 18 let (domy na půli cesty - zjistit, kde jsou nejblíže, zajištění ubytovny, chráněného bydlení,..)
  • zajistit motivaci dítěte k práci a zaměstnání, vysvětlit dítěti funkci pracovního úřadu
  • učit dítě praktickým dovednostem - vaření, žehlení, hospodaření s penězi, jednání na úřadech, na poště, kolik co stojí v obchodě,..
  • po dosažení 18ti let a ukončení studia bude svěřeno do péče kurátora,kt. se postará o hmotné a finanční zabezpečení. Prostřednictvím odborného pracovníka z DD bude poučen o fci kurátora. Zajištěno chráněné bydlení ve spolupráci s organizací Dům na půli cesty Zábřeh. Motivace k práci, vysvětlena fce úřadu práce.